Podávejte dětem rozmanitá jídla s různou chutí, vůní, konzistencí, teplotou.
Některé děti nemají rádi jídla smíchaná dohromady, proto je podávejte zvlášť. Například nakrájenou zeleninu pouze položenou na talíř děti přijmou lépe než míchaný zeleninový salát.
Dítě si nejsnáze oblíbí ty potraviny, které si spojuje s příjemnými pocity.
Pokud dítěti zavádíte novou potravinu, podávejte ji znovu (10-12 krát) s časovým odstupem, přestože ji poprvé nepřijalo. Podle psychologů se s novým pokrmem dítě musí postupně seznámit, než ho přijme.
Nové jídlo nenabízejte při velké únavě či nemoci dítěte.
Žádné dítě nemůže být k jídlu donuceno! Přísná pravidla, ani ústupky situaci neřeší.
Děti by neměly být nikdy odměňovány za to, že opravdu zkonzumovaly to, co jim bylo předloženo!
Nemá smysl zdůrazňovat příznivý zdravotní účinek u potravin – dítě to plně nechápe, spíše to spojovat se slovy silný, zdravý, velký.
Efekt sociální nápodoby – děti přebírají preference svých rodičů, pedagogů, ale i kamarádů. Dejte si proto pozor na nevhodné komentáře.
Jezte společně s dítětem u stolu na vhodné židli pro dítě tak, aby dosáhlo na stůl a neklátilo nohama.
Jídlo nemá být podáváno současně se sledováním televize, nebo při jiných aktivitách.
Jídlo by mělo být společenskou událostí rodiny, oddělenou od stresu a každodenních starostí.
Hodinu a půl před jídlem by dítě nemělo nic jíst, ½ hodiny ani pít.
Pokud má dítě malou chuť k jídlu, dejte mu velmi malou porci. Navrhněte mu, aby alespoň ochutnalo.
Nezabývejte se tím, co dítěti zůstalo na talíři.
Nikdy dítě do jídla nenuťte, ani rádoby zábavným způsobem (šašky, pohádky o autíčkách, která jedou zaparkovat do garáže).
Pokud to je potřeba, dejte dítěti jídlo a nevšímejte si ho. Chovejte se, jako kdyby vás otázka jeho stravování už nezajímala.